שלמה פילבר: "המדינה לא תקרוס בגלל תקציבי הישיבות"

    אייל ראובן No Comments on שלמה פילבר: "המדינה לא תקרוס בגלל תקציבי הישיבות"

    הסוקר שלמה פילבר בריאיון ל'קול חי': "המדינה לא תתרסק אם היא תעזור לכ-1.5% מהאנשים שיכולים להכנס לעבוד ולא עובדים. הדבר הזה משתנה עם הזמן וטיפשי להתעסק עם זה. אני מוכן שחלק מהמיסים שלי ילכו ללומדי תורה"

    צילום: Yonatan Sindel/Flash90
    23:05
    04.05.24
    קובי פינקלר No Comments on פרטים חדשים על חוליית חמאס שחוסלה סמוך לטול כרם

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    הסוקר ומנכ"ל משרד התקשורת לשעבר, שלמה פילבר מחברת הסקרים "דיירקט פולס", שוחח עם דוד חכם במהדורת הבוקר (ראשון), על התקציבים לאברכי הכוללים ובחורי הישיבות. "הקיצוץ הזה נעשה בעבר משיקולים פוליטיים ואין שום סיבה לא להחזיר קצבאות שהיו בעבר, אבל גם העברתי ביקורת על הגישה הזאת שמתנפלת על כבשת הרש של התקציבים לאברכים. זו בורות שנובעת משנאה ופחד. אף אחד לא נשאר בכולל או יצא לעבוד בגלל שנותנים לו כמה מאות שקלים".

    לדבריו "עשינו בזמנו מחקר של הציבור החרדי והתברר שיש בישראל מעל 3.5 מיליון אנשים בגיל התעסוקה, מתוכם הגברים החרדים שלא עובדים בכלל – הם כ-150 אלף איש, אז המדינה לא תתרסק אם היא תעזור לכ-1.5% מהאנשים שיכולים להכנס לעבוד ולא עובדים".

    "דבר שני, הדבר הזה הולך משתנה בצורה מדורגת לפי החלטות של הציבור החרדי עצמו", הוסיף פילבר. "הדבר האחרון שאפשר הוא לכפות על ציבור דברים בניגוד לדעתו. לכן זה טיפשי לנסות להתעסק בזה".

    עוד אמר פילבר: "אני מחזיק חברה שמשלמת הרבה מיסים במדינה ואני מוכן שחלק מהמיסים האלה ילכו גם לאברכים שלומדים בכולל".

    לאחר מכן הוא התייחס לאלה שאמרו שירדו מהארץ בגלל הקמת ממשלת הימין: "אני לא חושב שזה יקרה, אלא זו בסך הכל הבעת דעה; אבל חשוב לומר – הימין לפני שנה וחצי נזרק מהשלטון ולא שמענו אנשים שאומרים שהם ירדו מהמדינה. זה חלק מהשוני הערכי בין הימין לשמאל".



    0 תגובות